Na 5 jaar openstelling op het Lucas-Bols terrein in Nieuw-Vennep, sluit het Transportmuseum na het weekend van 4 en 5 maart haar deuren.

Tijdens dat laatste weekend staat modelbouw centraal. Door het hele museum zijn er verschillende modelbouwopstellingen te zien. Zo zijn er diverse opstellingen met modelspoorbanen, wordt er geracet met radiografisch bestuurbare raceauto’s, en is er een opstelling met rijdende modelvrachtwagens.

Op de modelspoorbanen laten diverse clubs hun modeltreinen rondrijden over de zelfgebouwde dioramas op verschillende schalen.

Op een mini-racebaan ‘a la circuit van Zandvoort’ strijden schaalmodel-raceauto’s met grote snelheid om de dagwinst, net zo enerverend om te zien als een echte Formule-1 wedstrijd met Max Verstappen.

Radiografisch bestuurde vrachtwagens rijden af en aan op een industrieterrein in het havengebied om hun goederen te laden en te lossen op de plaats van bestemming. Een interessant spektakel waarbij je ogen en oren te kort komt!

Op de stands geven de zelfbouw-hobbyisten uitleg en vertellen over hun passie.

Zoekt u een leuk dagje uit dit weekend voor jong en oud, kom dan naar het transportmuseum om de vele modelbouw creaties te bewonderen.

Dit weekend is voorlopig de laatste mogelijkheid om onze reguliere expositie te bezoeken over 2000 jaar Nederlandse transportgeschiedenis.

Het museum is beide dagen geopend van 10:00-17:00 uur. Entree volwassenen €10, kinderen 4 t/m 12 jaar €7 en tot 4 jaar gratis.