• This event has passed.

Modelbouwweekend 8 en 9 oktober in het Transportmuseum

8 oktober 2022 @ 10:00 - 9 oktober 2022 @ 17:00

€10,00

Het jaarlijkse modelbouwweekend in het Nederlands Transport Museum staat weer voor de deur! De modelbouw-organisaties die in het museum onder dak zijn presenteren deze twee dagen samen met een aantal andere zelfbouw-hobbyisten hun creaties aan het publiek.

Zo zijn er prachtige diorama’s te zien van onder andere een diorama van het huidige Schiphol met vliegtuigen van tegenwoordig.

Op een mini-racebaan ‘a la circuit van Zandvoort’ strijden schaalmodel-raceauto’s met grote snelheid om de dagwinst, net zo enerverend om te zien als een echte Formule-1 wedstrijd met Max Verstappen.

Radiografisch bestuurde vrachtwagens rijden af en aan op een industrieterrein in het havengebied om hun goederen te laden en te lossen op de plaats van bestemming. Een interessant spektakel waarbij je ogen en oren te kort komt!

Daarnaast zijn er vele modelspoorbanen met treinen en trams, zelfbouwboten, schaalmodelvliegtuigen en een stand met transportkunst te bewonderen.

Op de stands geven de zelfbouw-hobbyisten uitleg en vertellen over hun passie.

Zoekt u een leuk dagje uit dit weekend voor jong en oud, kom dan naar het transportmuseum om de vele modelbouw creaties te bewonderen.
Daarnaast kunt u onze reguliere expositie bezoeken over 2000 jaar Nederlandse transportontwikkeling; van de eenvoudige Romeinse wagen tot aan de futuristische Superbus van Wubbo Ockels..

Het museum is beide dagen geopend van 10:00-17:00 uur. Entree volwassenen €10, kinderen 4 t/m 12 jaar €7 en tot 4 jaar gratis.

Start:
8 oktober 2022 @ 10:00